📰 Ahir va tenir lloc un Ple ordinari de l’Ajuntament de Pollença. L’ordre del dia estava compost per setze punts, entre els quals destaquen:
- Es va aprovar de manera inicial el Reglament de funcionament de la Mesa General de Negociació dels funcionaris de l’Ajuntament de Pollença.
- Es va aprovar de manera inicial el Reglament de teletreball de l’Ajuntament de Pollença per primera vegada en la seva història, perquè els empleats públics puguin fer servir aquesta eina.
- Es va aprovar la declaració de les obres d’adequació i regularització de l’activitat d’Hostatgeria del Puig de Maria amb la condició d’obra “d’especial interès o utilitat municipal”, amb la justificació de les circumstàncies socials, culturals i historicoartístiques, als efectes de tramitar la persona jurídica promotora la bonificació de la quota del ICIO i Taxa en els termes que regula l’ordenança fiscal reguladora.
- Es varen aprovar les Bases Reguladores per concedir subvencions i ajudes econòmiques per facilitar l’accés a l’esport de competició i realització d’activitats esportives. Les Bases es publicaran al BOIB, al tauler d’anuncis i al web municipal.
- Es va aprovar per unanimitat la moció dels grups municipals PSIB-PSOE de Pollença, MÉS per Pollença i Unió Mollera Pollencina en relació amb el projecte tècnic de la planta d’emmagatzematge de bateries de liti a la zona de l’Almadrava, que rebutja la instal•lació de centrals d’emmagatzematge d’energia en sòl rústic del municipi. Així, el ple de l’Ajuntament se suma a l’oposició dels veïnats als projectes industrials en sòl rústic “Jilguero ST1” i, ara, “Best Servet”, per l’elevat impacte paisatgístic, l’especulació i els greus riscs mediambientals i de seguretat que afecten dues zones específiques: Llenaira i l’Almadrava. A més, se sol•licita al GOIB que denegui l’autorització d’aquests projectes pel seu impacte negatiu, així com es trasllada la moció a la Conselleria d’Empresa, Autònoms i Energia del GOIB. Per últim, es demana una reunió amb aquesta administració per tractar la qüestió amb la participació de l’Ajuntament, els veïns i les entitats econòmiques i socials del municipi.